
interessantíssima oferta teatral aquest cap de setmana
Tal com resa el cartell anunciador, aquest cap de setmana tenim a Quatretonda un dels plats forts per a celebrar el 150é natalici de l´ Estanislau Alberola. Molt bona idea i les nostres felicitacions als pares . Representar tres obres d´aquest fill de Quatretonda, per tres grups teatrals populars diferents, és un fet tan singular i tan important que paguen la pena totes les mesures encaminades a recordar aquesta manifestació cultural. De segur que s´hauran preses les mesures escaients per part de qui corresponga per a enregistrar en vídeo aquestes obres, conservar-les, i poder ser ser recordades i visualitzades quan convinga pels estudiosos i veïns en general. Si aquestes manifestacions no es registren´, al cap de poc temps és com si no s´hagueren fet. A més a més, una vegada enregistrades, servirien d´una ferramenta didàctica i pedagògica de valor inestimable : són coses que si no es fan quan toca, després tot són lamentacions i expressions com aquesta : què pena, de no haver-lo fet ! però ja no hi ha remei…
Una altra xicoteta idea que llancem, és que esperem veure prompte algun detall, com per exemple acreditar a la premsa local en actes públics per a què puga desenvolupar les seues funcions dignament. Ja que es dedica temps, i diners i al poble no li costa ni un cèntim, almenys en actes com aquest, patrocinats per entitats públiques, que tampoc li coste a la premsa local pagar-se fins i tot les seues entrades en el desenvolupament d´un servei per al poble.
«De la mateixa sang» per Atrezzo Teatre de L´Olleria
«A qui es burla…» pel grup «L´Embolic Teatre» de Benigànim
Malgrat a que estàvem acostumats a veure millors interpretacions del grup de teatre «L´Embolic» de Benigànim, és molt d´agrair que ens oferiren aquest sainet de l´Estanislau : una història, la qual si salvem les grans distàncies, em va recordar el«Jorobado de Notre Dame». Un sainet amb la corresponent moralina de l´època.
Amb un saló d´actes prou ple, l´audició va ser penosa i molta gent del públic no pogué escoltar com cal els diàlegs, tal vegada per falta d´un poc més de volum en les veus dels joves actors. Molt curt el sainet – poc més de mitja hora- per la qual cosa, el públic esperava més. Tal vegada si s´haguera afegit a l´acte alguna xicoteta i interessant introducció parlant de l´Estanislau, o una mena de recital viu, amb alguns poemes de l´escriptor…o tal vegada fer els tres sainets al mateix dia… dic- tal vegada – el respectable s´haguera quedat més satisfet.
I com que » de bien nacido es ser agradecido», moltes gràcies al nostre ajuntament pel detall de facilitar a QD el lloc, atencions i circumstàncies adequades que sense dubte ajudaren a desenvolupar els nostre treball.
«El Primer Voler» representat per «Terres Secanes Teatre» de Quatretonda
+ INFORMACIÓ D´ESTANISLAU ALBEROLA

«QUATRETONDA DIGITAL ” , no representa ningú més que el sentir dels seus autors i la seua bandera és la LLIBERTAT D´EXPRESSIÓ, CREACIÓ LITERÀRIA i L ´ARGUMENTACIÓ CRÍTICA I RESPECTUOSA. La seua bruíxola marcarà sempre LA VERITAT , LA TOLERÀNCIA I EL SENTIT COMÚ.
“QUATREDONDA DIGITAL”, és una publicació sense ànim de lucre.
Vosté no pegue puntada sense fil, Sr. Romero i ara, hi haurà qui dirà que vosté el que vol és que li ho paguen tot i que ho vol tot gratis, com alguna vegada ja li ho han dit quan ha dit alguna veritat.
Molt d’acord amb el que dius Pep. Ja que «perdeu» el vostre temps i esforç per tal d’informar per aquest mitjà, què menys que tenir acreditació i com a mínim entrar debades.
Una altra cosa que vull fer constar, és que si és un acte patrocinat per entitats públiques, com be dius més amunt, no entenc el perquè de cobrar una entrada a qui vullga assistir. Supose que algú m’ho explicarà.
Això que dieu és cabal i no només pel biaix crematístic, que també, més aïnes perquè caldria fer-vos lletres de convit, és a dir, fer-vos sabedor de bestreta de la informació dels actes, siguen d’entitats públiques, privades o d’associacions, així com convidar-vos perquè en sigueu testimoni per tal de donar-ne complida informació, i dic de vos com podria dir d’aquell altre acreditat per a l’empresa de QD (sabeu que sempre m’he postulat per a una redacció, i pel salari no us en preocupeu, sé de bona mà que sabreu ser generosos)
benavent i benavent
De moment, em va agradar molt la representació professional del grup de teatre Atrezzo de L’Olleria, i em va recordar a la sèrie de C9 «L’Alqueria Blanca» amb els seus jugadors de pilota valenciana, l’oposició del pare a que la filla es case amb qui vulga…No sé, com si l’obra de N’Estanislao havera sigut on s’han inspirat els guinistes d’aquesta sèrie.
El sainet del dissabte em va semblar…curt. Al del diumenge no vam poder anar, però com que ja l’havia vist en la plaça, puc dir que també va ser curt. El públic ens quedarem amb ganes de més.
El grup de teatre de L’Olleria em va agradar molt i el presentador ens va dir que encara que ells no es dedicaven a fer sainets com els de N’Estanislao, es van decidir a posar-lo en escena per ser la commemoració del 150é aniversari del seu naixement i crec que és d’agrair. També ens van comentar que aquest grup va estar ací representant «Jesucristo Superestar» farà una trentena d’anys a la Cooperativa. És curiós que el grup de teatre «L’embolic» de Benigànim també van representar aquesta obra de «Jesucristo Superestar» farà any o any i mig al saló d’actes del centre social amb una crítica molt positiva per part del públic que hi vam assistir.
Gràcies a tots per fer-nos passar bones estones com a espectadors.
El que sí que vaig veure és que després de treballar-se a l’escola l’obra de N’Estanislao,(amb l’el·laboració del cartell, l’estudi de la poesia de «El meu poble»…) pocs van ser els alumnes que van sentir curiositat per assistir a les representacions teatrals.
He vist al «fasebú» de l’ajuntament el reportatge fotogràfic de l’última obra de N’Estanislao representada pel grup de teatre «Terres secanes» i també he vist que es va representar la poesia de «les sabates noves» la qual cosa considere una molt bona idea.
Sentim molt no haver pogut anar a veure aquestes representacions, però des d’ací vos felicitem i vos animem a seguir amb el teatre.
Bon dia:
Una de les grans virtuds d’esta commeració es que a partir d’ara grups de teatre d’altres pobles de la Vall tenen obres d’Estanislao Alberola que podran representar fora de Quatretonda. Açò permet una major projecció del nom d’Estanislao Alberola i el de Quatretonda.
Molt bé.
Adeu i bon dia a tots
David Mahiques
No se si vostes s´han dirigit al grup de Quatretonda per poder grabar les obres que s´han fet, però si ho han fet hi no els han fet cas, vaja vergonya que no han tingut, al menos jo com actor de una de les hobres ho tindria. si s´han grabat les obres per part de altres xicas dels altres pobles, i nosaltres estem intentant recollirles. De totes totes a Benigani, comença la mostra de teatre amater i alli tamb´represntaran aquestes obres intenteu posar-se en contacte amb nosaltres per veure si podem fer-vos un pase per grabar i recollir les obres que es van a fer, si no es correcte el que dic perdone–me i comente-me allo que voleu