incògnita econòmica

incògnita econòmica

Gazpacho i Ajo blanco seran els dos plats entrants del banquet  nupcial de Cayetana Fitz –James Stuart  y Silva, més coneguda com la duquesa d’Alba. Amb la publicació del menú en revistes del cor, diaris i demés premsa , queda resolta una de les dues incògnites de l’any. L’altra incògnita, anomenem-la X , és quina política econòmica pensa aplicar Mariano Rajoy Brey, més conegut com l’home que no es mulla ni amb un marcador de futbol, si arriba ala Moncloa.

De moment, atenint-nos a les declaracions, podem respirar una miqueta més alleugerats, el 20 N serà el primer dia de la fi de la crisi si ens doneu la confiança – Mª Dolores de Cospedal García dixit. Els autònoms rebran 3.000 euros per cada primer empleat – Mariano Rajoy en el paper de puedo prometer y prometo i Cristobal Montoro en el paper de borrón y cuenta nueva, quan guanye Mariano Rajoy, la Comunitat Valenciana ha de donar exemple a altres llocs d’Espanya, tornant a ser el motor de creació d’ocupació .

Escoltant aquestes declaracions ú es pregunta, si sempre jugaran de bulto. I els fets ens demostren que potser no volen assabentar-se de res. 2.400 milions d’euros deu la Generalitat Valenciana a proveïdors, el sector sanitari denuncia retards en els pagaments de fins a 600 dies,  cum laude  en la gestió per part dels consells d’administració de les caixes,  a hores d’ara, exvalencianes i un llarg etcètera d’improductives inversions. Visites guiades a l’aeroport de Castelló. En definitiva, el govern valencià com a paradigma de la bona gestió.

I per acabar, millor escoltar a Mariano Rajoy responent a una espectadora del programa La Vuelta al Mundo, ( buscar you tube: Rajoy no entiende ni su letra) sobre les mesures per ajudar als joves emprenedors i com acabaria ell amb l’atur juvenil, transcripció literal, Vamos a ver, eeeh, uuum, la verdad es que me ha pasado una cosa verdaderamente notable, que lo he escrito aquí y no entiendo mi letra…. i acaba concloent , cuanto más sepas, cuando mejor te formes, cuanto más te preocupes, cuanto más estudies, cuanto más vida tengas, mucho mejor y muchas más posibilidades. Quina barra.

Jordi Oltra

35 Comentarios

  1. Vicent Benavent

    A la comunitat valenciana estem com els caragols quan els tiren al » perol «, aigua bullint,una mica de sal per la vorera del perol, i ala a veure com es fan bovos,quan més millor.
    després al plat i a mullar el » suquet «.
    El nou hospital de la FE de València encara no està acabt i ja cau a trossos. Per inaugurar-lo varen tindre que tapar en una ( lona ) part d’algunes plantes perquè no es vegeren en la retransmisió de Canal9.
    Però tranquils,que no et pots pagar un metge privat? doncs no passa res a la salut pública que en una mica de sort als 2 o 3 anys ja et criden.
    Lo del PP a la comunitat valencina és de pena,penita pena,llàstima que s’aprofiten tant als de Madrit.

  2. Joanjo Oltra Cuquerella

    Lo del PP al País Valencià no és de pena, és de vergonya, però lo del PSOE a Madrid també.

  3. Vicent Benavent

    Doncs o tenim clar,cal votar al Bloc,no?
    És curiós,pensava que teniem més visió política,perquè com dius si el PSOE a Madrid dona vergonya és que no acceptes que en molt de temps no hi hagut un govern com aquest,altra cosa és la situació en la que es trobem, m’agradaria veure que hageren fet altres partits polítics en aquesta situació,de segur que no paralariem igual. Ni jo que soc més major que tu havia vist una situació tan difícil com aquesta.

  4. Joanjo Oltra Cuquerella

    Com a major que ets, si que vas viure l’etapa del PSOE al govern valencià, i també vas vore com va anar… Enxufats a tots els llocs, adhuc a canal 9, casos de corrupció, dirigents «socialistes» parlant castellà…: vaja!! molt diferent a ara amb el PP. Tu vota a qui vullgues, però el que hi ha, ahi està.

    P.D. Un govern com aquest? no se a què et referixes, però si vols dir un govern que en temps de crisi, ha injectat 2 voltes ja diners PÚBLICS als bancs, en comptes d’ajudar les famílies, doncs no, no l’ha hagut en molt de temps. No se jo qui te menys «visió política».

  5. Vicent Benavent

    Tot i que l’era de Lerma i Ciscar evidentment era prou més jove e de dirte que no em preocupava com ara,doncs tenía altres coses al cap,ja saps coses de joves però si tinc que reconéixer que feren coses mal igual que ara,però també en varen fer d’altres. Per refrescar la memoria,amb aquella etapa es varen construir més centres educatius que amb tots estos 16 anys de govern del PP,tampoc es van gastar la gran xifra de diners en coses que no feien a priori tanta falta,ja saps ( obres faraóniques i demés),així i tot et recorde que quan es va veure qui no estava fent les coses be foren destituïts del partit, vaja com ara.
    Pel que dius del govern que no saps quin és,crec que encara seguim igual,pot ser no haga segut una de les mesures més encertades la de donar diners als bancs, pot ser no els ha eixit com esperaven, però no estic d’acord quan dius que no ajuda a les families,cal que et recorde que en 30 anys que du la democràcia mai s’havia fet una política de benestar social com aquesta, ( ojo o diuen quasi tots )si vols ho agarres i sinó doncs és problema teu.
    Una última cosa, has pensat alguna vegada si el teu partit governara a València? eixirien corruptes? hi haurien enxufats? jo crec que si, ( visió política meua ).

  6. Joanjo Oltra Cuquerella

    pot ser? només pot ser? vaja el món….
    Clar que ho he pensat. I de moment, en tots els ajuntaments on està governant encara no ha eixit cap cas de corrupció, no tots poden dir el mateix.

  7. Joanjo Oltra Cuquerella

    Per a eixos «pot ser», pots mirar hui als periòdics els casos de Novacaixagalicia o la Cam,… Ah, i tu pots creure el que vullgues, però de moment…

  8. Joan Benavent i Gomar

    Com be dius i també digué Bakunin a la primera Internacional:
    «.. el poder corromp, destruïm el poder ..»
    I si be ho penses no cal que faça referència a cap partit, ni cap església, ni cap organització….

  9. Vicent Benavent

    Què ens vols contar,que has estat a tots els ajuntaments on governa el Bloc i has parlat en tots els seus concejals i alcaldes? crec que t’en passes un poc,altra cosa és que de moment no hagen eixit a la llum cap cas, de tota manera no confundim ajuntaments en generalitats o inclús la moncloa no és ni punt de comparació.

  10. Vicent Benavent

    Vols que mirem l’etapa del Bloc ací al poble quan estaveu d’alcalde? t’assegure que t’enduries sorpreses, pot ser o no pot ser.

  11. Joanjo Oltra Cuquerella

    Joanjo Oltra Cuquerella
    Publicado 6 octubre, 2011 en 1:22 AM
    Ale per mi ja pots començar.

  12. Vicent Benavent

    Vicent Benavent
    Publicado 6 octubre, 2011 en 12:20 PM
    No crec que siga necessàri començar Joanjo, a la fi has sigut tu qui començares amb aquest diàlec posant als dos partits majoritaris en el mateix sac,el que pretenc és que es reconeguen els fets cosa que pel que es veu costa d’admetrer.

  13. David Mahiques

    David Mahiques
    Publicado 6 octubre, 2011 en 12:18 AM
    Bona nit.

    Hola Joanjo.
    Acabe de llegir-me tot el rifi-rafe que tensa amb Vicent. Vull dir-te que Vicent ha fet menció a un cas concret de la inauguració del nou Hospital de la Fe a Valencia que va ser un escàndol. Encara no esta acabat del tot, cauen trossos se sostre, trasllat de malalts a preses i grapats. Tot per fer-se la foto prompte i abans de les eleccions autonòmiques. I tu com es mania en el Bloc, enseguida a Madrid. Però m’agradaria que digueres algun cas semblant com el de Valencia en el govern de l’estat.
    No soc home que enten el partit com una secta o una congregació religiosa, on no s’ha de discrepar mai del que fa el partit. I si hi ha alguna cosa que no m’agrada ho dic. Però la verritat es que el govern de Zapatero no sol fer trastades com la que ha fet el govern del PP en l’hispital de la Fe. Dis-me alguna si la saps, no tinc cap problema en reconèixer el que no està ben fet.
    Pel que fa al tema dels bancs que sembla que es al que tu et refereixes, el govern ha fet una cosa difícil però de lògica. Si un banc desapareix el problema es que els dipòsits de la gent en el banc van al traste i el depositants es queden sense els seus estalvis. I si falla tot el sistema bancari no hi ha crèdit per al funcionament de les empreses. I tot plegat el desastre encara és major. Hi ha un exemple històric quer és la crisi de 1929, on els governs no van saber o poder fer res davant de l’enfonsament dels banc desprès de la fallida de la borsa de New York i la conseqüència va ser desastrosa. Es això, el que volen evitar este govern i tots, que han fet el mateix. Una altra cosa, el govern ha capitalitzat als bancs fent-los un préstec amb la voluntat de recuperar eixos diners. Es de veres, que falta saber que el govern els recupere, però eixa és la seua voluntat. Per tant, no s’han donat diners a canvi de res.
    Respecte de la corrupció, el greu no es la corrupció en si mateix, això per desgracia sempre la haguda i la hi haurà. I cada vegda hi ha menys, encara que semble el contrari. El greu es que un partit davant del casos de corrupció i quan les proves ja son clares, no és capaç de dir als implicats en la corrupció que se’n vagen a casa. Per què el partit conviu en la corrupció i s’embruta amb ella. Mirà el cas de Fabra a Castelló. I el que es més vergonyós es quan amb tota xuleria diuen que “el pueblo les absolvera por que ganan las eleciones”. Ens fan a tots corruptes per salvar-se ells, atenten contra la separació de poders i es burlen de la democràcia, pensant que els vots els lliuren del pecat. I això és el que critiquem al PP. Ahi és on esta la autèntica immoralitat. Això en França, Alemyana i Anglaterra no passa
    Per altra banda, pareix que els del bloc sou els purs, els perfectes, els incorruptibles, el que van a donar-nos lliçó a tots. No més dic una cosa que Deu i el poble ens lliure dels purs, perfectes

  14. Vicente Benavent B.

    Vicente Benavent B.
    Publicado 7 octubre, 2011 en 12:22 AM
    parles de Blanco? de Chaves? de Gomez? Ah! ixos no son corruptes, son solidaris!
    Diuen que els del bloc no son corruptes (recordem que no han tingut ocasio, i esperem que no la tinguen) Tamé vullc posar en este sac a tots els gurtels, eh? que no m’olvide de ells. Corrupcio ni ha David i lo que fa falta es que les bones persones ( com crec que eres tu) lutxem para que no estiguen en ningun dels dos grans partits. Jo se que tu has governat este poble fent lo que creuies que era millor (algunes coses les has errat segon el meu pareixer) pero aixo no ta de tapar els ulls i tens que vorer que els dos partits tenen panderoles en les cuines i lo que ni ha que fer es netejar i sanejar.

  15. Joanjo Oltra Cuquerella

    Joanjo Oltra Cuquerella
    Publicado 7 octubre, 2011 en 1:21 PM
    Vos conteste als dos aci, i m’estalvie fer dos comentaris.
    1er: el que és imperdonable és que el govern de ZP permeta als bancs campar “a sus anchas”, i mentre els dona diners de tots, els dirigents d’eixos bancs s’asseguren sous desorbitats (com ara 11 milions d’euros i coses d’eixe tipus), ja vaig parlar dalt de dos casos recents. Per tant, no sembla que siga tan lògic com David ho pinta. Ja que si els banquers poden asegurar-se eixos sous (dels diners de tots) no cal rescatar cap banc, que diners hi han.
    A més a més, al meu parèixer, el govern ha fet una pèssima gestió de la crisi, prenent mesures, ara reculant, aci caic i allà m’alce. Per a mi és vergonyós.

    2n: VIcent, el que has dit de mirar l’època del Bloc al poble has sigut tu, no jo. I et recorde, que mentre varem estar manant, totes les mesures que es van aprovar, es varen fer de manera consensuada amb el grup del PSOE. Si vols mirar l’època del teu PSOE, voras com en eixe cas no va ser així. I ahi està David que t’ho pot explicar. I David, no pareix res, el que hi ha ahi està, si vosaltres no sou purs i incorruptibles, no és el nostre problema.

  16. Vicent Benavent

    Vicent Benavent
    Publicado 7 octubre, 2011 en 2:06 PM
    Sembla de poca irresponsabilitat el que dius,o és que no vols veure que els dirigents dels bancs que s’han possat eixos desmesurats diners no tenen res a veure en el govern? pensava que eres més àgil a l’hora de jutjar el que dius però ja es veu que no saps del que parles.
    Pel que dius de les decisons del govern ara caic ara m’alce pensa només una cosa si estigueres tu al cap voldria veure que hagueres fet ja que eres tan sabut, tranquil què amb mariano ve la solució que no ho saps o què?
    I una última cosa,quan vullgues parles tu personalment amb Rafel,el que fora alcalde i que t’explique tot i quan dic tot es TOT el que va fer, no em faces dir el que de segur no vols sentir.

  17. Vicent Benavent

    Vicent Benavent
    Publicado 7 octubre, 2011 en 2:15 PM
    Mira per on ja eixit el gat, acabe d’escoltar el ban i diu que el diumenge hi haurà parc infantil per als xiquets,tocat la… ara resulta que en els diners dels ( morts de fam) portaran un parc per tindre a les mares contentes,vaja bona propaganda electoral no?, ara que fem sr Pepe? es paga dels nostres diners o no? o Vicent tu que dius? segons alguns qui vullga parc infantil que se’l page o que passa? un 10 també? tocat la…
    Temps al temps xics que tot es vorà en la vinya del senyor…

  18. JUAN PEDRO TALECA

    Nomes dir una cosa , tendrien que investigar als banqueros que han cobrat tans dines i si es delicte que eu paguen. Donar-vos les gracies per estes tertulies tant interesans.

  19. Joanjo Oltra Cuquerella

    El que no saps el que dius eres tu. Jo no he dit que tinguen a veure amb el govern. El què passa, és que els bancs (banquers) fan el que els dona la gana, com ja s’ha vist, i damunt el govern els dona diners (nostres). Tan complicat és d’entendre? o és que és a tu al qui li falta agilitat?
    I mira quina resposta de més trellat que m’has donat. No estem jutjant-me a mi, si no a una persona que es suposa que ha d’estar capacitada per ser president del govern. I no fa falta que t’acalores home, que jo sabut soc molt però no estic a soles, que en som uns quants en la “quadrilla”.

    I jo amb Rafel parle molt sovint (per si no ho sabies) i jo vull sentir-ho tot. Així que de moment sé de què parle.

  20. Vicent Benavent

    No hi entre al ” drap” perquè està vist que lliges ” a peu de lletra ” i no entre línies que és com s’ha de llegir, a la fi no anem a arreglar nosaltres el món.
    Un exemple; quan dius que necessitem a una persona capacitada per ser president del govern,està dient que Zapatero és un inepte? o igual és una altra cosa? com llegim aleshores?. Si t’has pensat que estava acalorat, és que no en conéixes ni miqueta però dona igual no t’apures que jo no ho estic gens.
    Una última cosa una persona es sent a soles quan no te ningú en qui parlar, per tant no se a qui et referixes si a tu o a qui,( xic sabut ). Ixa quadrilla de la que parles , segur que el que vist el traje de llumenetes eres tu no?

  21. David Mahiques

    Bona nit altra vegada sr Vicent Benavent B.
    Et conteste al que vas escriure el dia 7 d’octubre.
    Sempre ho he dit, la corrupció es pot donar en tot els llocs. I en tots els llocs hi ha persones de totes les classes. Mira, quan hi ha un cas de corrupció el funcionament habitual en Europa és el següent. La persona denunciada té dos camins: dimitir si creu que ho ha fet malament o si no, té que mantindre’s i demostrar que es fals el que es diu.
    Però quan les coses són evidents i hi ha proves clares, cal que assumixca la seua respon-
    sabilitat. El que no val són les tàctiques dilatòries que apliquen els advocats per allargar artificialment els processos amb l’espera de confondre el jutge o que la causa prescriga. I això és el que ha fet i fa Carlos Fabra en Castelló ( i ja ha aconseguit de prescriguem quatre causes) o el que han fet Francisco Camps i altres pel cas Gurtel, fins que la cosa era insostenible perquè podia suposar-li al PP perdre les properes eleccions.
    Respecte al cas de Blanco et passe el correu que ens ha passat el partit al respecte. A veure que passa.
    LAS FALSAS ACUSACIONES CONTRA JOSÉ BLANCO
    5 de octubre de 2011

    • NO HAY CASO: Dorribo no recibió ni una sola ayuda del Gobierno de España.

    • Según lo publicado por el diario ‘El Mundo’ Dorribo sobornó a Blanco para conseguir ayudas de los ministerios de Sanidad y Hacienda.

    Hoy, miércoles 5 de octubre, los ministerios de Sanidad y Hacienda han difundido sendos comunicados en los que desvelan que las peticiones de subvenciones de la empresa de Dorribo (Nupel S.L.) FUERON RECHAZADAS

    • ACCIONES JUDICIALES CONTRA LAS DIFAMACIONES

    Mañana jueves, los abogados de José Blanco iniciarán las acciones penales y civiles contra Dorribo.

    Mañana jueves, el empresario Manuel Bran, presentará en los juzgados de Lugo toda la documentación, contratos etc de los servicios que prestó para Nupel S.L. ASÍ DEMOSTRARÁ QUE:

    • No hubo contratos hinchados
    • Fueron contratos menores

    • LOS ÚNICOS IMPUTADOS SON DEL PP

    Las únicas subvenciones que ha recibido la empresa de Dorribo, han sido altos cargos de la Xunta de Galicia que gobierna el Partido Popular.

    Los dos únicos imputados en el caso son miembros del Partido Popular

    • UNA INFORMACIÓN PLAGADA DE TRAMPAS

    El supuesto ‘acusador’, Jorge Dorribo, es un empresario acusado de graves delitos. Se trata por tanto, de un supuesto delincuente. Su palabra vale lo que vale la de un delincuente que trata de evitar una severa condena.

    Su abogado es Ignacio Peláez, defensor de varios acusados de la trama de corrupción ‘Gürtel’. Peláez tiene un largo historial de ‘incidentes’ judiciales. De hecho estuvo procesado por falsificar pruebas en el juicio contra ‘Los Albertos’

    Ahora mismo el sumario es secreto. Ni siquiera se sabe si, realmente Dorribo ha acusado a Blanco ante la juez. De ser así sería sorprendente que no se haya llamado a declarar a Manuel Bran, quien según cuenta El Mundo hizo de intermediario entre Dorribo y Blanco.

    Estas acusaciones recuerdan mucho a otros conocidos ‘acusadores’ a los que El Mundo dio credibilidad. Por poner solo dos ejemplos, ese diario convirtió en héroes a Rafá Zouhier y JoséEmilio Suárez Trashorras. Dos delincuentes que trataron de implicar a ETA e incluso a las Fuerzas de Seguridad del Estado en los atentados del 11-M.

  22. David Mahiques

    Hola Joanjo Bona nit:

    Al voltant del que em vas dir el dia 7 d’octubre. I començant pel final, vull dir-te que no m’has entès. Efectivament jo i tots els que som normals són impurs, imperfectes i podem clavar la pata. Històricament les ideologies que es consideraven formades per persones pures i perfectes i incorruptibles en el segle XX han segut els nazis, els feixistes i els comunistes. I els resultats no han segut massa bons. I això encara podem veure-ho en l’actualitat.
    Respecte als bancs hiu Angela Merkel I Nicolas Sharkosy han anunciat una capitalització del bancs europeus (alemanys i francesos) per evitar problemes futurs.
    Evidentment es culpa del Banc d’Espanya el que algunes caixes hagen arribat a esta situació i es la seua responsabilitat haver evitat que els sous astronòmics del seus gerents. Però això no té res a veure amb el que et vaig dir. I no invalida el que et vaig dir. No s’han de confondre les coses per no confondre al personal. Encara que se que ho has fet sense mala voluntat.
    Per cert, la generalitat Valenciana no diu res de la CAM. I no hem d’oblidar que el 80% del poreestecs de la CAM a organismes públics era a la Generalitat Valenciana. Els del PP saben callar quan els poden caure pedregades i si passa, passa.

    Adeu i bona nit.

  23. Joan Benavent i Gomar

    Al voltant del que discutiu, cap cientific es fia de cap teoria, l’empren si no hi ha altra millor.
    I, que jo sapiga sols els fundamentalistes segueixen la doctrina marcada pels seus liders sense cap discusió, i defensant-la a capa i espasa. …
    Però jo no voldria mai fundamentalistes en el poder… (i no sols hi ha fundamentalistes en les creences religioses, també els he trobat en altres llocs, sobretot quan hi ha poder en joc..)
    En física Heisemberg ja va descobrir la incertesa com un principi fonamental de la física quàntica, i de moment funciona. Diu que no pot medir-se simultaneament la posició i la velocitat d’un objecte amb una errada menor que la constant de Planck normalitzada dividida per dos. I no és trivial, perqué tampoc es pot medir simultaneament la energia i el temps, etc.etc… I sols com anecdota, Heisemberg era Nazi, diuen que per convicció, però no se jo en aquella alemania la convicció que poguera tindre un físic.
    Per altra banda, visquen les meves errades, d’elles aprenc. He aprés poc d’allò que he encertat…..
    Aquesta reflexió sembla no tindre ni caps ni peus, però tampoc ha de caminar ni pensar….
    Salut

  24. Joan Benavent i Gomar

    Allò de Heisemberg, per si hi ha qui no sap llegir entre linees, va colaborar forçosament en el regim Nazi. Gràcies a la seva “incompetència” no va fer la bomba atòmica. Aquesta “incompetència” fou l’arma pasiva que va emprar perquè aquell dictador alemà no tinguera la bomba abans que els aliats. Però tots els cientifics eren alemans, també els aliats.

  25. Vicent Benavent

    Heisenberg com que no era tonto va saber adaptar-se a les circumstàncies de l’època però no el feren callar encara que emprà altres tècniques de eludir a Hitler i tota la colla de nazis.
    En 1935 intenta reemplaçar a Sommerfeld que es jubilà com a professor en Múnich, però els nazis volien eliminar tota teoría física «jueva», i en aquesta categoría entren la mecànica quàntica i la relativitat (teoríes que Heisenberg ensenyava en les seues classes), doncs els referents, Max Born i Albert Einstein eren jueus
    Heisenberg i altres científics alemanys sempre varen afirmar què per raons morals no varen intentar construïr la bomba atòmica. menys mal que sabien el que es feien.

  26. Vicent Benavent

    Submitted on 16/10/2011 at 5:42 pm | En respuesta a Joanjo Oltra Cuquerella.
    He llegit l’article aquest matí i no vaig a enganyarte, m’he sentit avergonyit perque en quasi tot tenia raó. No cregues que no em sap mal ,espere que canvíe és cert però jo mentre ahi estaré i no canvie d’equip com altres; és molt fàcil ser del “Barça” per exemple,clar com que tots sabem que és un equip guanyador doncs…
    De tota manera aquestes pròximes eleccions no son per jutjar al PSOE de València sinó al d’Espanya i estarem d’acord que no en tots els llocs son iguals.
    I que quede clar que jo reconec les coses quan en fan mal,ja voldria que altres feren el mateix.

  27. benaventbenaventr

    benaventbenaventr
    Publicado 16 octubre, 2011 en 9:34 PM
    De tota manera i com apuntava Jordi més amunt alguns encara continuem preguntant-nos perquè dels mals s’identifica sempre com responsable el govern Central. Què no tenen responsabilitats en tot açò de l’atur i de l’economia altres entitats territorials? Perquè la gent, indignada o no, vol eixir del forat (tret, és clar, de quan pitjor, millor), i el mal ací sembla ser únic. A mi se m’ocorren algunes respostes i no totes m’agraden.

    rbenavent

  28. Vicent Benavent

    És més fàcil tirar-li la culpa a uno que no a dos-mil per dir algo i més quan predomina únicament l’interés personal i no el moral.

  29. David Mahiques

    Hola Joanjo:

    He llegit amb deteniment l’article que dius i si no he dit res abans es per què encara no havia entrat amb detetinement a QD. Bé en alguna cosa estic d’acord. Però el que no vaig a fer és entrar a discutir si esta o aquella. Les dificultats per les que travessà cada partit no soc aficionat a comentar-les. Cadascú que intente arreglar-les com puga.
    Això és debat dins del partit.
    Ara el que no entenc és on vols arribar, si el que vols fer és un debat sobre l’organització del Partit Socialista al País Valencià, ja t’he dit que jo no vaig a fer-ho. Si el que vols es tirar per terra al Partit per pensar que aixina vas a traure més bons resultats això per dir-ho suau és de ser tontos. Això ja ho van intentar altres, recorda Julio Anguita, i la conseqüència és beneficiar als partits de dretes. A banda que el pobre home va acabar amb el rabo entre cames i fent prou el bovo.
    Tot açò demostra lo complicat que es governar amb nacionalistes i gent d’eixa que diu ser molt d’esquerres i al cap de la carrera, son una quadrilla de tontos que no saben a quin tall estan.
    Ah, i un dia si ve de cas, et diré lo que són tots els nacionalistes, vinguen d’on vinguen.

    Adeu i que tingues un bon dia.

  30. Joan Oltra Cuquerella

    Hola David. Simplement he penjat l’article perquè pense que l’autocrítica és bona, siga d’on siga.
    Jo només vull dir-te que els resultats electorals estan ahi, i per al PSOE valencià no és que siguen massa bons. Si tu dius que la culpa és dels nacionalistes, doncs aleshores, ho sent molt per tu, perquè quan hom no és capaç de veure els errors pròpis, sol donar la culpa als demés.
    Això a banda, em fa gràcia això que dius del nacionalisme. I et recomane que no intentes desmarcarte d’eixos tontos nacionalistes, ja que el nacionalisme espanyol és tant “nacionalisme” com els altres, i el PSOE, ha demostrat (i continua fent-ho) ser tan “espanyolista” com la resta de partits de Madrid. Així que quan vullgues em comentes allò dels tontos, però sàpigues que tampoc pots eixir d’eixe pot.

  31. Joan Oltra Cuquerella

    P.D_ no em parles com si hagués escrit jo l’article, jo no l’he escrit. Solament l’he fet arribar a aquesta pàgina.

  32. Vicent Benavent

    Una vegada més deixes clar què no entens o no vols entendre el que lliges,si per a tu en tots els llocs les persones son iguals doncs anem mal encaminats. Un exemple, segons tu perquè jo me’n vaja en els meus amics i anem a suposar que un d’ells és “marica” ja tots som igual, pobra descripció dones xic. Ja et vaig dir un dia que encara no eu arribat a manar amb el poder absolut,si algún dia arribeu pot ser et senques arrepentit del que dius ara,per tant,ojito en el que diguem.

  33. David Mahiques

    Hola Joanjo:

    No he pogut contestar-te abans. No he dic que els resultats del partit socialista depengen dels nacionalistes.
    Si observes quan dic dels nacionalistes, dic vinguen d’on vinguen. I amb això el que vull dir es que no hi ha diferència entre uns i altres. Dit d’altra manera, igual de idoita es dir-li a una persona “hableme en cristiano ( espanyol)” o montar campanyes en Catalunya exigint que els xiquets tinguen ensenyament en castellà, quan això xoca amb la normalització de català com dir que tots els que no parlem basc en casa sobren en el pais Basc per que són uns maquetos o pensar que els que no són catalano-parlans sobren en Catalunya.
    Discórrer per la senda de les pàtries, de voler aconseguir independències per defendre una suposada identitat és la cosa més idiota que pot haver i, a més, pot acabar molt mal. La sort que tenim es que afortunadament en les societats europeus actual la democràcia ja esta bastant consolidada. Per que si unim nacionalisme, pàtria i falta de democràcia la cosa pot resultar de lo més funesta. Afortunadament, als nacionalistes també se’ls pot criticar quan no estàs d’acord, per que generalment criticar als nacionalistes sols posar-los molt nerviosos, per que sempre solen pensar que tenen no si quina raó innata.
    Un del problemes que hui té Europa és que en un món on els avanços tecnològic fan el món més reduït i la comunicació més immediata. Nosaltres els europeus, encara anem recuperant pàtries perdudes dins dels estats, i per altra banda, els estats europeus encara volen defendre la seua pàtria francesa, espanyola, anglesa, alemanya i es neguen a caminar clarament cap a un estat europeu. El qual per altra banda és inevitable, cas contrari serà la roina d’Europa. Ens sobren pàtries i nacions als europeus.
    I tot açò per altra banda, és perfectament compatible amb la defensa de les distintes llengües i cultures que hi ha a Europa.
    Es cert que dins del partit socialista també hi ha nacionalistes espanyol que entre altres coses dificulten des de dins per caminar cap a un estat federal, però també els hi ha que no. El partits socialistes solen tenir més diversitat ideològica del que pareix.
    Tu a mi, m’estàs acusant d’espanyolista, i no penses més. Això demostra que tots els nacionalismes veuen el món de manera molt simple. Com una cosa maniquea, com una qüestió de bons o roïns, de blanc o negre.
    Ja ho vaig l’altre dia que Deu el poble ens lliure de plantejaments com eixos.

    Bona vesprà que tingues i bon dia de la Vila de Quatretonda a tos els veïns del poble.

CARN I UNGLA

AVUÍ

QuatretondaDigital és un lloc lliure per a gent lliure.

CONTACTA AMB NOSALTRES

unaveudequatretonda@gmail.com

LA CAPELLA RESTAURADA

IN MEMORIAM VICTIMES DEL COVID-19 A QUATRETONDA

VIDEOCARATULA QD

AL MEU POBLE

HISTÒRIC DE PUBLICACIONS

QUARTONDINA PRIMAVERA

LAS CINCO CARTAS

CLIKA SI T’INTERESSA

GUIRIGALL.POEMES.

ROSELLES QUARTONDINES